X

The International Repair Service is our new service for Signia behind-the-ear and receiver-in-canal hearig aids (custom-made hearing aids excluded).

It enables your Signia customers to receive repair services around the globe for their Signia-sold products in 26 countries around the world.

O Serviço de Reparo Internacional é o nosso novo serviço para aparelhos auditivos Signia receptores de canal e BTE (behind-the-ear) – aparelhos customizados não estão inclusos.

Isso permite que clientes Signia consigam realizar o reparo de seus aparelhos auditivos em mais de 26 países ao redor do mundo.

Furthermore, it is rendered free of charge provided the Signia product is within warranty. If the Signia product is outside of warranty, Signia applies its standard repair charges. As a provider of audiology services, you can charge a  fee for fitting, handling or any other kind of local service to process an international repair request if you need to.

With Signia’s new International Repair Service and through Signia’s worldwide network of hearing care professionals, you can ensure your clients are cared for regardless of where they are.

Além disso, o reparo é gratuíto, desde que o aparelho esteja dentro da garantia. Caso o aparelho não esteja dentro do prazo de garantia, taxas padrões serão cobradas. Como prestador de serviços, o seu Centro Auditivo poderá cobrar uma taxa pela instalação, manuseio ou qualquer outro tipo de serviço local para que o processo de solicitação de reparo internacional seja realizado.

Furthermore, it is rendered free of charge provided the Signia product is within warranty. If the Signia product is outside of warranty, Signia applies its standard repair charges. As a provider of audiology services, you can charge a  fee for fitting, handling or any other kind of local service to process an international repair request if you need to.

Terms & Conditions

  • International Repair Service is subject to the same terms & conditions of the warranty agreement provided directly by Signia;
  • Product types that can benefit from the International Repair Service are Signia behind-the-ear and receiver-in-canal hearig aids (custom-made hearing aids excluded), external receiver units, and accessories;
  • International Repair Service is provided free of charge by Signia if the product requested for repair is within the warranty agreement provided by Signia;
  • International Repair Service is subject to repair charges by Signia if the product requested for repair is outside of the warranty agreement provided by Signia;

Termos & Condições

  • O Serviço de Reparo Internacional está sujeito aos mesmos termos e condições do contrato de garantia fornecido diretamente pela Signia;
  • Apenas aparelhos de modelo BTE (behind the ear) , receptor no canal, receptores e acessórios poderão se beneficiar deste serviço;
  • O Serviço de Reparo Internacional é gratuíto para os aparelhos estiverem dentro do prazo de garantia Signia;
  • O Serviço de Reparo Internacional está sujeito a cobrança de taxas caso o parelhos não esteja dentro do prazo de garantia Signia.

International Repair Service Step-by-Step Passo a passo do Serviço de Reparo Internacional

A hearing aid wearer contacts you about a device that is not working properly. You identify the problem as a case for the International Repair Service.

A hearing aid wearer contacts you about a device that is not working properly. You identify the problem as a case for the International Repair Service.

O cliente entra em contato com o seu Centro Auditivo a respeito de uma aparelho que não está funcionando corretamente. Seu Centro Auditivo identifica que o caso é para o Serviço de  Reparo Internacional.

Contact your local Signia customer service team for approval before sending the product for repair or collecting any fees from the hearing aid wearer.

Contact your local Signia customer service team for approval before sending the product for repair or collecting any fees from the hearing aid wearer.

Signia as the manufacturer has to validate the product’s warranty and local limitations (if any) to render this service.

Entre em contato com o customer service Signia para aprovação do serviço antes de enviá-lo para reparo ou cobrar qualquer taxas do seu cliente.

Inform the hearing aid wearer of the manufacturer’s decision:

Inform the hearing aid wearer of the manufacturer’s decision:

  • Repair request approved – free of charge, or;
  • Repair request approved – repair charges apply, or;
  • Product is not eligible for International Repair Service.

If approved, send the hearing aid to your local Signia customer service team / manufacturer.

It is your decision if you want to charge the hearing aid wearer a handling fee.

Informe o seu cliente sobre a decisão da fábrica:

  • Requerimento de reparo aprovado – sem cobrança de taxeas, ou;
  • Requerimento de reparo aprovado – com cobrança de taxas, ou;
  • O produto não é elegívl para o Serviço de Reparo Internacional.
The repaired hearing aid is sent to you and you can hand over the device to its end user.

The repaired hearing aid is sent to you and you can hand over the device to its end user.

O aparelho auditivo é enviado de volta para o seu Centro Auditivo e a devolução para o cliente é realizada.

Available in the following countries

América do Sul: Brasil

Europa: Alemnha, França, Amsterdã, Dinamarca, Suíça, Itália, Espanha, República Checa, Noruega, Plônia, Suécia, Reino Unido, Rússia, Áustria.

Ásia: China, Japão, Singapura, India, Turquia, Corea do Sul

América do Norte: Estados Unidos e Canadá

Oceania: Austrália e Nova Zelândia

África: África do Sul

 

International Repair Service FAQs